E-posta
pazarlamasında müşteri datasının artması ve geniş bir kitleye hitap etmenin
önemini herhalde hiçbirimiz yadsıyamayız. Bunun için yapılması gereken üç temel
nokta olduğunu düşünüyorum; Kayıt, İçerik ve Pazarlama. Bu yazıda efektif
müşteri datası sahibi olmak için kayıt sürecinin nasıl olması gerektiği ile
ilgili doğru olduğunu düşündüğüm modelleri kısaca sizinle paylaşmak istedim.
En
başta bilinmesi gereken konu üye sayınızı artırmak için hiçbir zaman hazır
liste alınmaması, kendi müşteri listenizi kendiniz oluşturmanızdır. Hazır
listeler; var olmayan, eski, yanlış, jenerik e-postalar (info@, bilgi@ gibi) ve
spam tuzakları ile doludur. Hazır listelerle sağlanacak sanal büyüklük sizi
kısa vadede birçok müşteriye ulaştığınız yanılgısına götürür. Ancak asıl
tehlike uzun vadede yüksek bounce oranları, yüksek spam oranları ve block’larla
birlikte kötü bir repütasyon kazanmanızla potansiyel müşterilerinize de
ulaşamamanız anlamına da gelebilir.
Yazının devamı için lütfen tıklayınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder