3 Nisan 2013 Çarşamba

2013 Yılında E-Posta Pazarlamasında Neler Olacak?


1)    Pazarlama departmanları mobil cihazlara uyumlu e-posta tasarımları geliştirmeye daha fazla önem vermeye başlayacak.
Günümüzde akıllı telefon (Smart Phone) ve tablet cihaz kullanan ve e-postalarını bu cihazlarda görüntüleyen internet kullanıcılarının sayıları artıyor. Bu artışla beraber firmaların gönderdikleri e-postaların mobil cihazlarda nasıl görüntüleneceği konusunda aksiyon almaları da bir gereklilik haline geldi. 2013 yılında, cihaza uyumlu tasarım (responsive design) kullanan ve bunu destekleyen e-posta servis sağlayıcıları ile çalışan firmalar bir adım öne geçecek.

2)    İşlemsel e-postalarda (transactional emails) fark yaratmanın önemi giderek artacak.
İşlemsel e-postalar müşterileriniz tarafından bir işlem yapıldığında otomatik olarak gönderdiğiniz şifre hatırlatması, siparişiniz tamamlandı, ürününüz kargoya verildi, siparişiniz iptal edildi gibi bilgilendirici e-postalardır. Müşteri tarafından bir işlem yapıldığı ve bu e-postanın gelmesi beklendiği için, bu tip e-postaların açılma oranı pazarlama amaçlı e-postalara göre çok daha yüksektir ve verimli kullanıldığında müşteriniz ile güzel bir bağ kurmanıza yardımcı olur. İyi bir e-posta servis sağlayıcısı (ESP) ile çalıştığınızda bu tip e-postalarınızı kolaylıkla otomatize edebilir, hayat döngüsü (life cycle) kampanyaları yaratabilir ve bu e-postalardan gelecek geri dönüşleri arttırabilirsiniz. Ne kadar gelişmiş ve kapsamlı bir e-posta döngüsü yarattığınız sizi rakiplerinizden kolaylıkla ayıracaktır. Sadece metinden oluşan (plain text) ve müşterinin istediği bilgiler ile sınırlı e-postalar yerine, firmanızın logosunun, detaylarının, kampanyalarınızın ve bazı ilgi çekici ürünlerinizin olduğu işlemsel e-postalar göndermeniz hem geri dönüşleri arttıracak, hem de marka algınızı geliştirecektir.

Yazının devamı için lütfen tıklayınız.

Hiç yorum yok: